
EFQM model izvrsnosti u Parkovima d.d.
4. siječnja 2010.
Parkovi d.d. iz Varaždina odabrao je prestižni EFQM-ov model izvrsnosti kako bi na sustavan način motivirao i postigao značajna poboljšanja u vlastitom poslovanju. Planiraju u devet mjeseci uz savjetodavnu podršku Qualitasa postići razinu Predan izvrsnosti. U Hrvatskoj je to uspjelo samo dvjema organizacijama.
EFQM je neprofitna organizacija, utemeljena 1988. g. od strane vodećih europskih poslovnih subjekata, s misijom da bude pokretačka snaga za održivu izvrsnost u Europi i s vizijom o svijetu u kojem se europske organizacije ističu.
EFQM-ov model izvrsnosti temelji se na devet kriterija prikazanih na prikazanoj slici. Model prepoznaje postojanje mnogih pristupa za postizanje održive izvrsnosti u svim aspektima izvedbe i učinka. Temelji se na pretpostavkama da se izvrsnost, iskazana kroz rezultate u vezi s poslovanjem, kupcima, zaposlenicima i zajednicom, postiže kroz vodstvo upravljano politikom i strategijom, koju omogućuju ljudi, partnerstva, resursi i procesi.

Model se temelji na sljedećim temeljnim konceptima:
- orijentiranost na rezultate
- usmjerenost na kupca
- vodstvo i postojanost misije
- upravljanje preko procesa i na temelju činjenica
- razvoj i uključenost zaposlenika
- neprestano učenje, poboljšavanje i inoviranje
- razvoj partnerskih odnosa
- korporativna društvena odgovornost.
EFQM-ov model izvrsnosti je visoko strukturiran i na činjenicama utemeljen pristup koji omogućuje organizacijama ostvarivanje koristi u širokom rasponu, uključujući:
- obrazovanje zaposlenika o temeljnim konceptima i okvirima za upravljanje i poboljšavanje organizacije
- utvrđivanje postojećeg položaja organizacije u odnosu na najbolju praksu te prepoznavanje vlastitih snaga i slabosti
- utvrđivanje poslovnih prioriteta
- prepoznavanje područja za poboljšanje
- planiranje, sustavno provođenje i nadziranje projekata poboljšanja te njihovo integriranje u redovite postupke
- mogućnost usporedbe s drugim organizacijama, slične ili različite vrste, koristeći skup kriterija opće prihvaćenih širom Europe te mogućnost razmjene najbolje prakse.
EFQM je uspostavio tri razine izvrsnosti:
- Europsko priznanje za kvalitetu (European Quality Award)
- Prepoznat po izvrsnosti (Recognised for Excellence)
- Predan izvrsnosti (Committed to Excellence).